|
| БЕСПЛАТНАЯ ежедневная online лотерея! Выигрывай каждый день БЕСПЛАТНО! |
|
|
gluCylinder
The gluCylinder function draws a cylinder.
void gluCylinder( GLUquadricObj *qobj, GLdouble baseRadius, GLdouble topRadius, GLdouble height, GLint slices, GLint stacks );
Parameters
qobj
Specifies the quadrics object (created with gluNewQuadric).
baseRadius
Specifies the radius of the cylinder at z = 0.
topRadius
Specifies the radius of the cylinder at z = height.
height
Specifies the height of the cylinder.
slices
Specifies the number of subdivisions around the z axis.
stacks
Specifies the number of subdivisions along the z axis.
Remarks
The gluCylinder function draws a cylinder oriented along the z axis. The base of the cylinder is placed at z = 0, and the top at z = height . Like a sphere, a cylinder is subdivided around the z axis into slices, and along the z axis into stacks. Notice that if topRadius is set to zero, then this routine will generate a cone. If the orientation is set to GLU_OUTSIDE (with gluQuadricOrientation), then any generated normals point away from the z axis. Otherwise, they point toward the z axis.
If texturing is turned on (with gluQuadricTexture), then texture coordinates are generated so that t ranges linearly from 0.0 at z = 0 to 1.0 at z = height, and s ranges from 0.0 at the +y axis, to 0.25 at the +x axis, to 0.5 at the -y axis, to 0.75 at the x axis, and back to 1.0 at the +y axis.
See Also
gluDisk, gluNewQuadric, gluPartialDisk, gluQuadricTexture, gluSphere
| Пригласи друзей и счет твоего мобильника всегда будет положительным! |
| Пригласи друзей и счет твоего мобильника всегда будет положительным! |
gluCylinder
Функция gluCylinder делает цилиндром.
пустота gluCylinder( GLUquadricObj *qobj, GLdouble baseRadius, GLdouble topRadius, высота GLdouble, куски БЛЕСКА, кип БЛЕСКА );
Параметры
qobj
Определяет quadrics объект (созданное gluNewQuadric).
baseRadius
Определяет радиус цилиндра в z = 0.
topRadius
Определяет радиус цилиндра в высоте z =.
высота
Определяет высоту цилиндра.
куски
Определяет количество разбиений вокруг z оси.
кипы
Определяет количество разбиений вдоль z оси.
Замечания
Функция gluCylinder делает цилиндром сориентированным вдоль z оси. База цилиндра установлена на z = 0, и верхе в высоте z =. Подобно сфере, цилиндр подразделен вокруг z оси в куски, и вдоль z оси в кипы. Обратитесь внимание, что если topRadius установлен в нуль, тогда эта программа сгенерирует конус. Если ориентация установлена на GLU_OUTSIDE (с gluQuadricOrientation), тогда любая сгенерированная нормальная точка прочь с z оси. В противном случае, они указывают по отношению к z оси.
Если texturing включен (с gluQuadricTexture), тогда координаты текстуры сгенерированы чтобы t области линейно из 0.0 в z = 0 в 1.0 в высоте z =, и s области с 0.0 в +y ось, на 0.25 в +x ось, на 0.5 в -y ось, на 0.75 на x оси, и на 1.0 в +y ось.
Смотри Также
gluDisk, gluNewQuadric, gluPartialDisk, gluQuadricTexture, gluSphere
| |
|
|
| |