|
| БЕСПЛАТНАЯ ежедневная online лотерея! Выигрывай каждый день БЕСПЛАТНО! |
|
|
gluSphere
The gluSphere function draws a sphere.
void gluSphere( GLUquadricObj *qobj, GLdouble radius, GLint slices, GLint stacks );
Parameters
qobj
Specifies the quadrics object (created with gluNewQuadric).
radius
Specifies the radius of the sphere.
slices
Specifies the number of subdivisions around the z axis (similar to lines of longitude).
stacks
Specifies the number of subdivisions along the z axis (similar to lines of latitude).
Remarks
The gluSphere function draws a sphere of the given radius centered around the origin. The sphere is subdivided around the z axis into slices and along the z axis into stacks (similar to lines of longitude and latitude). If the orientation is set to GLU_OUTSIDE (with gluQuadricOrientation), then any normals generated point away from the center of the sphere. Otherwise, they point toward the center of the sphere. If texturing is turned on (with gluQuadricTexture), then texture coordinates are generated so that t ranges from 0.0 at z = - radius to 1.0 at z = radius (t increases linearly along longitudinal lines), and s ranges from 0.0 at the +y axis, to 0.25 at the +x axis, to 0.5 at the y axis, to 0.75 at the x axis, and back to 1.0 at the +y axis.
See Also
gluCylinder, gluDisk, gluNewQuadric, gluPartialDisk, gluQuadricOrientation, gluQuadricTexture
| Пригласи друзей и счет твоего мобильника всегда будет положительным! |
| Пригласи друзей и счет твоего мобильника всегда будет положительным! |
gluSphere
Функция gluSphere делает сферой.
пустота gluSphere( GLUquadricObj *qobj, радиус GLdouble, куски БЛЕСКА, кип БЛЕСКА );
Параметры
qobj
Определяет quadrics объект (созданное gluNewQuadric).
радиус
Определяет радиус сферы.
куски
Определяет количество разбиений вокруг z оси (подобной линиям долготы).
кипы
Определяет количество разбиений вдоль z оси (подобной линиям широты).
Замечания
Функция gluSphere делает сферой данного радиуса отцентрированного вокруг начала. Сфера подразделена вокруг z оси в куски и вдоль z оси в кипы (подобные линиям долготы и широты). Если ориентация установлена на GLU_OUTSIDE (с gluQuadricOrientation), тогда любая нормальная сгенерированная точка прочь из центра сферы. В противном случае, они указывают по отношению к центру сферы. Если texturing включен (с gluQuadricTexture), тогда координаты текстуры сгенерированы чтобы t области из 0.0 в z = - радиус в 1.0 в радиусе z = (t увеличение линейно вдоль продольных линий), и s области с 0.0 в +y ось, на 0.25 в +x ось, на 0.5 на y оси, на 0.75 на x оси, и на 1.0 в +y ось.
Смотри Также
gluCylinder, gluDisk, gluNewQuadric, gluPartialDisk, gluQuadricOrientation, gluQuadricTexture
| |
|
|
| |