|
| БЕСПЛАТНАЯ ежедневная online лотерея! Выигрывай каждый день БЕСПЛАТНО! |
|
|
glRotated, glRotatef
The glRotated and glRotatef functions multiply the current matrix by a rotation matrix.
void glRotated( GLdouble angle, GLdouble x, GLdouble y, GLdouble z ) void glRotatef( GLfloat angle, GLfloat x, GLfloat y, GLfloat z )
Parameters
angle
Specifies the angle of rotation, in degrees.
x, y, z
Specify the x, y, and z coordinates of a vector, respectively.
Remarks
The glRotate function computes a matrix that performs a counterclockwise rotation of angle degrees about the vector from the origin through the point (x, y, z). The current matrix (see glMatrixMode) is multiplied by this rotation matrix, with the product replacing the current matrix. That is, if M is the current matrix and R is the translation matrix, then M is replaced with M·R. If the matrix mode is either GL_MODELVIEW or GL_PROJECTION, all objects drawn after glRotate is called are rotated. Use glPushMatrix and glPopMatrix to save and restore the unrotated coordinate system.
The following functions retrieve information related to the glRotate function: glGet with argument GL_RENDER_MODE glGet with argument GL_MATRIX_MODE glGet with argument GL_MODELVIEW_MATRIX glGet with argument GL_PROJECTION_MATRIX glGet with argument GL_TEXTURE_MATRIX
Errors
GL_INVALID_OPERATION is generated if glRotate is called between a call to glBegin and the corresponding call to glEnd.
See Also
glMatrixMode, glMultMatrix, glPushMatrix, glScale, glTranslate
| Пригласи друзей и счет твоего мобильника всегда будет положительным! |
| Пригласи друзей и счет твоего мобильника всегда будет положительным! |
glRotated, glRotatef
glRotated И функции glRotatef умножают текущую матрицу матрицей вращения.
glRotated пустота( угол GLdouble, GLdouble x, GLdouble y, z GLdouble ) пустота glRotatef( угол GLfloat, GLfloat x, GLfloat y, z GLfloat )
Параметры
угол
Определяет угол вращения, в градусах.
x, y, z
Определите x, y, и z координаты вектора, соответственно.
Замечания
Функция glRotate вычисляет матрицу, которая выполняет против часовой стрелки вращение градусов угла о векторе из начала через точку (x, y, z). Текущая матрица (смотри glMatrixMode), умножен на эту матрицу вращения, с продуктом, заменяющим текущую матрицу. То есть, если M - текущая матрица и R - матрица перевода, тогда M заменен M R. Если матричный способ - или GL_MODELVIEW или GL_PROJECTION, все объекты сделанные после того, как glRotate будет назван, вращанн. Используйте glPushMatrix и glPopMatrix, чтобы сохранять и восстанавливать unrotated систему координат.
Следующее функций извлекает информацию имело отношение к функции glRotate: glGet С аргументом GL_RENDER_MODE glGet с аргументом GL_MATRIX_MODE glGet с аргументом GL_MODELVIEW_MATRIX glGet с аргументом GL_PROJECTION_MATRIX glGet с аргументом GL_TEXTURE_MATRIX
Ошибки
GL_INVALID_OPERATION сгенерирован если glRotate назван между вызовом на glBegin и соответствующий вызов на glEnd.
Смотри Также
glMatrixMode, glMultMatrix, glPushMatrix, glScale, glTranslate
| |
|
|
| |